BOOST-YOUR-CUSTOMER
Jouw oplossing als aanjager van innovatie!
Jouw oplossing om winstmarges te vergroten!
Jouw oplossing als wapen tegen de concurrent!
Ons consultative selling programma om zowel jouw salesprestaties als jouw klanttevredenheid te vergroten!
Help jouw sales om klanten succesvol te laten zijn met jouw technologie!
Zet jij met jouw bedrijf fantastische, nieuwe technologie in de markt? Maar zie je dat jouw klanten er niet uit halen wat erin zit?
Zou jij willen dat jouw klant het verdienmodel vernieuwt?
Als dat is wat jij jouw klanten gunt, dan hebben wij de oplossing voor je. Een oplossing die zich heeft bewezen, salesmedewerkers heeft getraind in consultative selling en inmiddels een hele industrie heeft veranderd. En een krachtig instrument in de handen van salesmanagers en projectmanagers!
Kijk deze video (7 min) en ontdek:
2 workshops en 1 consultative salestraining
Dit programma wordt via een voorbereidend traject vormgegeven, samen door onze expert en jouw salesorganisatie. Door kennis te bundelen ontstaat dit krachtig instrument. Het programma wordt afgesloten met een salestraining, waardoor jouw team zelfstandig verder kan.
Dankzij ons programma wordt het voor jouw klant zichtbaar wat ze eigenlijk al weten, maar waar ze nog niet naar handelen. Ze krijgen een idee, een visie en een plan die aanzet tot handelen. Ze krijgen de handvatten en instrumenten om het plan realistisch en uitvoerbaar te maken. En omdat dit door een onafhankelijke expert wordt uitgevoerd, is het een krachtige aanvulling aan jouw sales- en projectteam!
Na het eerste succesresultaat met de klant volgt de overdracht naar jouw salesteam. Door een Salestraining On-the-job, krijgen jouw salesmedewerkers extra skills en handvatten om via consultative selling nog succesvoller te worden.
sales training
Deze training levert jouw sales op:
pre-sale fase
Deze workshop levert jouw klant op:
after-sale fase
Deze workshop levert jouw klant op:
Probeer ons gratis
De theoretische content van de consultative selling workshops geven wij gratis weg. In de vorm van eboeken en online masterclasses. Met deze content en jouw unieke context, maken we een een maatwerktraject. Probeer ons rustig uit en overtuig jezelf!
Klantreferentie: Canon Europa
Context
Canon bracht in 2015 baanbrekende nieuwe technologie op de markt. Een digitale hoog-volume printer waarmee drukkerijen boeken kunnen printen in plaats van drukken. Met deze printers kunnen de klanten van Canon hele nieuwe producten en vedienmodellen ontwikkelen. Maar de salesafdeling van Canon merkte dat hun klanten dat niet deden.
De producenten van boeken zaten 'vastgeroest' in tunnelvisie van het oude verdienmodel. Hierdoor merkten de verkopers van Canon dat hun klanten vooral bezig waren met het vergelijken van de digitale hoog-volume printer met de traditionele drukpers. Veel meer dan dat deze klanten nadachten over hun eigen productontwikkeling en het vernieuwen van hun verdienmodel. Dit terwijl zowel de salesmanagers als de consultants van Canon ervaren professionals zijn.
Zelfs nadat een klant besloten had om te investeren in deze printer, constateerde Canon dat deze veelal dezelfde producten via hetzelfde verdienmodel bleef leveren aan de markt.
Conclusie: de hoog-volume-printer werd dus niet in de sweetspot geplaatst. En de klanten van Canon haalden er niet uit wat erin zat.
Resultaat
Bij Canon hadden de workshops met hun klanten een grote impact. Het is het tientallen keren uitgevoerd met klanten uit heel Europa. En bijna altijd vertrok de klanten met onder de ene arm een getekend koopcontract voor de nieuwe hoog-volume-printer. En onder de andere arm een plan over hoe ze daarmee hun verdienmodel gingen vernieuwen. De kracht zat in de opzet van de workshops en de begeleiding door een onafhankelijke expert. Door deze combinatie gingen alle klanten met een open en constructieve houding op verkenning naar kansen en verandering.
Inmiddels is in Nederland nog maar 1 van de 12 traditionele boekdrukkers over. Alle overige boekproducenten printen de boeken on demand. Dus pas nadat een consument een bestelling heeft geplaatst. Zelfs het Centraal Boekhuis, dat alle boeken vanuit het centrale magazijn uitlevert, is begonnen met het virtualiseren van het boekenmagazijn en print nu de boeken, nadat ze besteld zijn.
De technologie en visie op digitalisering van de productie wordt nu ook toegepast bij gepersonaliseerde handleidingen, adaptief lesmateriaal en natuurlijk de fotoalbums.
Conclusie: De hoogvolume printer heeft de mechanische drukpers vervangen en Canon is op dit moment de marktleider in dit segment.
JM Digital Transformers levert de echte business consultants die nodig zijn in de snel veranderende B2B markt.
Ik heb gewerkt met Sander Jansen. Hij heeft de vaardigheden om technologie en nieuwe innovaties effectief te vertalen naar een nieuw 'doing of business'.
Hayco van Gaal
Canon Europa
Samengesteld door de auteurs van
Het managementboek voor digitale transformatie